Az 1971. márciusi Genfi Autószalonon az Automobili Lamborghini bemutatta "ötletautóját", az LP 500 Countach-ot. A Bertone Marcello Gandini által tervezett autó azonnal a show sztárjává vált, és a vírusként terjedő fényképeket a világ legnagyobb magazinjaiban tették közzé.
Ezt az új modellt azért hozták létre, hogy felváltsa a legendás Miurát, és új fejezetet írjon az autó történetében, mind a technológia, mind a formatervezés szempontjából. Három év fejlesztés után az LP 500-at 1974 márciusában feláldozták a töréstesztek során, majd eltűnt. De a következő 20 évben az LP 500 tovább élt - legalábbis szellemében - az utána következő 1,983 Lamborghini Countachban.
Évtizedekkel később, 2017 vége felé Albert Spiess, a klasszikus autók rajongója és a Lamborghini fontos ügyfele megkérdezte a Lamborghini Polo Storico restaurálási részlegét, hogy van-e lehetőség a Countach LP 500, a legendás prototípus rekonstrukciójára, amely ma már csak korabeli fényképeken élt tovább.
A Lamborghini első hónapjai azzal teltek, hogy megszerezte az összes rendelkezésre álló anyagot, és mélyreható elemzésbe kezdett. "A dokumentumok összegyűjtése döntő fontosságú volt" – hangsúlyozta Giuliano Cassataro, a Polo Storico szolgáltatási vezetője. "Nagyon nagy figyelmet fordítottunk az autó minden részletére, az általános konzisztenciára és a műszaki specifikációkra."
Fényképek, dokumentumok, értekezleti beszámolók, eredeti rajzok és a kor néhány főszereplőjének emlékei: mindez hozzájárult ahhoz, hogy minden egyes részlet formáját és funkcióját a lehető legpontosabban állapítsák meg. A Fondazione Pirelli támogatása alapvető fontosságú volt abban is, hogy történelmi archív anyagot biztosítson az eredeti LP 500 modellre szerelt gumiabroncsok újraalkotásához.
A munka a platform alvázán kezdődött, amely teljesen különbözött a következő Countach modellek cső alakú keretétől. A fizikai újratervezés mellett a Polo Storicónak el kellett döntenie, hogy melyik munkarendszert használja az építéshez, hogy tiszteletben tartsa az akkori gyártási módszereket. Ugyanezt az eljárást alkalmazták a karosszéria esetében is, elemzéséhez és meghatározásához különböző modern technológiai eszközöket alkalmaztak. Miután elérték a lemezverési fázist, a technológia átadta helyét a hagyományos olasz rendszernek, amelyet a "battilastra" kreativitásával és eszközeivel hajtott végre. Hasonló eljárást követtek a belső térben is, amely magában foglalta a megvilágított diagnosztikai műszereket, amint azt az 1971-es prototípus is mutatja.
Az összes mechanikai alkatrészhez, akárcsak 1971-ben, eredeti Lamborghini alkatrészeket vagy restaurált alkatrészeket használtak, vagy ennek hiányában az alkatrészeket teljesen újragyártották.
Az eredeti terv történelmi rekonstrukciójához a Polo Storico a Lamborghini Centro Stile-hez fordult, ahol a Mitja Borkert vezető által vezetett csapat nekilátott a nagy kihívást jelentő projektnek. "Az LP 500 kiemelkedő fontosságú a Lamborghini számára, mert ez adta az összes későbbi modell tervezési DNS-ét" - mondta Mitja Borkert. "Az 1971-ben Genfben debütált autóhoz való megérkezéshez egy 1:1 méretarányú stílusmodellt fejlesztettek ki, amely magával az autóval együtt idővel elveszett, de kiterjedt fényképes bizonyítékok maradtak fenn. Ugyanezzel a megközelítéssel döntöttünk úgy, hogy a projektet is ezzel a céllal kezeljük. A korabeli publikációkból, a homologizációs lapokon lévő képekből és a Polo Storico által előkerült egyéb anyagokból kiindulva képesek voltunk rekonstruálni az első 1:1 méretarányú modell létrehozásához szükséges matematikát. A legnagyobb kihívást az autó pontos térfogatának megalkotása jelentette, és ehhez kihasználtuk a lehetőséget, hogy 3D-ben szkenneljük az LP 400-at (alváz 001), ami hatalmas információforrás volt. Összesen 2000 órányi munkába telt, mire eljutottunk a végső modellhez, olyan vonalakkal, amelyek elégedettek voltak velünk. Pontosan ugyanezt az eljárást követték a belső térben is."
A Lamborghini és a Pirelli együttműködése – amely 1963-ig nyúlik vissza – az LP 500 prototípusra szerelt gumiabroncsok rekonstruálására felbecsülhetetlen értékűnek bizonyult. A Fondazione Pirelli archívumában őrzött képeknek és anyagoknak köszönhetően lehetőség nyílt az LP 12-ra szerelt Cinturato CN500 gumiabroncs eredeti terveinek felhasználása a genfi debütáláshoz. Ezekből a dokumentumokból a milánói cég technikusai elhatározták, hogy megalkotják a Pirelli Collezione sorozat Cinturato CN12-jét, amely az 1930 és 2000 között gyártott legikonikusabb autóknak szentelt gumiabroncs-sorozat, amely megőrzi a gumi eredetiségét a vintage kép és a modern technológia ötvözésével. Pontosabban, a Lamborghini Countach LP 12 Pirelli Cinturato CN500 gumiabroncsait elöl 245/60R14, hátul 265/60R14 méretben szállították, és most ugyanazzal a futófelületi mintázattal és esztétikával vannak felszerelve, mint az 1970-es években, de modern keverékkel és szerkezettel.
Limusincentrum Kft. © Copyright 2021-2024, All Rights Reserved.