Az eladó Escort Mk3 különlegessége, hogy nagyon korai
szériás modell (az alvázszám alapján a forgalmiban
lévő 1981 ellenére nekem gyanús hogy a legkorábbi
1980-as példányok közül való), és ráadásul egy
ritka felszereltségi szint, a teljesen fapados Popular
típus. Amióta megvan, azóta másik ilyet nem láttam az
országban, mindenkinek L, GL, Ghia van, és jellemzően
későbbi évjáratok.
Az autó Svájcból származik, valószínűleg a ’90-es
években került hozzánk, az idős tulajdonos a vége
felé már nagyon keveset használta (ez látszik a
lekérdezhető kilométer-állásokból). Az eredeti
rendszám DTZ-851 volt. Utána rövid ideig volt másik
tulajdonos, végül egy pápai autókereskedésből vettem
meg, 35 ezer kilométert mutatott az óra, az állapot
alapján ez valószínűleg 135 ezret jelent. Azóta több
mint 20 ezer kilométert mentem vele, most 159 ezer
körül van benne. Mindent megcsináltam, megcsináltattam
(rengeteg új alkatrész lett külföldről rendelve, nem
bontott vackokkal lett összetákolva), mindent
szervizfüzetben vezettem, a fogyasztást meg Excel
táblázatban, az eddigi átlag 7,23 liter. Profi helyen
(Üregúr) Dinitrol alváz- és üregvédelmet kapott:
amikor meglátták hogy egy ilyen régi autót viszek, el
akartak hajtani, de mikor megnézték az alját azt
mondták, hogy ez egy csoda! Szinte rozsdamentes az
autó, a profi védelemnek köszönhetően valószínűleg
most is hasonló a helyzet (2023 november körül
készült a védelem).
Az autó jelenleg is heti (hobbi) használatban van.
Kaszni tökéletes, minden működik rajta, semmi nem
folyik, szivárog, döglődik, ADAC-tesztgyőztes 2 éves
Falken nyári gumikkal, bárhova bármikor el lehet vele
indulni. A 69 lóerős 1.3 CVH motor a 900 kiló alatti
saját tömeg mellett teljesen jó menetdinamikát ad, VV
porlasztó, automata szívatóval (ez is jól működik!).
Az éves biztosítás B10-ben 15 ezer forint körül van.
Szóval egy teljesen jól használható 44 éves nyugati
veterán autó, olyannak szeretném eladni (korábbi
típusra visszatérés miatt), aki szintén ezt látja
benne és ilyen minőségben tartaná. Az ár alkuképes.
|